Veracomp.pl  »  O Firmie  »  Centrum Prasowe    Veracomp w mediach

O FIRMIE

Systemy Alarmowe: "Chmura znaczeń: Cloud Computing"

Przetwarzanie danych poza lokalną zaporą sieciową wciąż stanowi stosunkowo nową praktykę. Jednym z głównych czynników rodzących nieufność w stosunku do tej usługi jest problem bezpieczeństwa. Anna Armata z Veracomp przedstawia zalety SLA (Service Level Agreement), czyli umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług, która w szczegółowy sposób określa ustalone pomiędzy stronami ich parametry.

Z usług Cloud Computing korzystamy od dawna, chociaż w sposób nieświadomy – dobrym przykładem może być korzystanie z platform odpłatnie udostępniających muzykę czy choćby znany wszystkim Dropbox. Inna kwestia – czy podobnie działające usługi znajdują zwolenników w środowiskach komercyjnych, ponieważ jedną z największych barier utrudniających pozyskanie klienta w sektorze cloud jest kwestia zaufania klienta.

Klienci obawiają się o szeroko rozumiane bezpieczeństwo przetwarzanych danych, chociaż nie potrafią dokładnie zdefiniować, co budzi ich największe wątpliwości. Z drugiej jednak strony ośrodki data center w Polsce potrafią rozwiać te wątpliwości, dając klientom możliwość odwiedzenia ośrodka, sprawdzenia systemów zabezpieczeń i zlokalizowania swoich danych z dokładnością do szafy, co de facto przypomina składowanie danych w lokalnej serwerowni.

Natomiast to, czego nie ma często w lokalnych serwerowniach, to skalowalność, możliwość rozliczenia się tylko za wykorzystane w danym momencie zasoby oraz gwarancja nieprzerwanego działania wyrażana parametrami SLA. To niewątpliwe zalety modelu usług – komentuje Anna Armata.

Komentarz Anny Armaty z Veracomp ukazał się w magazynie Systemy Alarmowe, nr 3/2015.

Opublikowano