Veracomp.pl  »  O Firmie  »  Centrum Prasowe    Veracomp w mediach

O FIRMIE

Puls Biznesu: "Wi-Fi marketing czy marketing Wi-Fi?"

Szybciej, taniej, więcej, lepiej. Dla każdego, ale inaczej. Kto tego nie doświadczył? Co łączy ucznia, studentkę, petenta w urzędzie, rodzinę w galerii, seniorów w kawiarni, pacjenta czy grupę gości hotelowych w podróży służbowej?

Smartfon.

Czy nam się to podoba czy nie, zaczynamy spędzać z małym ekranem coraz więcej czasu. W pracy przeglądamy na nim pocztę podczas spotkań, łączymy kontakty służbowe z prywatnymi  w sieciach społecznościowych, rezerwujemy wizytę u lekarza, kupujemy bilet na pociąg, rezerwujemy hotel. „Po godzinach” robimy z nim zakupy, idziemy do kina i teatru, sprawdzamy ceny, szukamy okazji,  zabijamy nudę w poczekalni przychodni, sprawdzamy godziny pracy urzędu i rezerwujemy stolik w kawiarni.

Treść przekazana małym ekranem jest silnie zapamiętywana. Ikona aplikacji czy strony, zapisana w urządzeniu przez właściciela smartfonu, zaczyna znaczyć więcej dla wielu biznesów niż tradycyjne media. Klient z małym ekranem to ważny klient. Jest nadzieja, że wróci do nas ponownie. Mobilność, e-biznes, Google, Web 2.0,  YouTube, Facebook,  oglądalność… Wszystko to znamy, wszystko już było - powie marketing.

Natomiast co w sytuacji, gdy prowadzimy tradycyjny biznes? Mamy sklep, hotel, kawiarnię,  stację dealerską, szkołę, uczelnię, gabinet lekarski… Jak zwrócić uwagę takiego klienta? Odpowiedzią jest firmowe Wi-Fi – hotspoty stają się dzisiaj bardzo ważnym medium komunikacyjnym.

Klient czy petent widząc na ekranie firmowy hotspot o intrygującej nazwie chce sprawdzić co się tam kryje. Tych kilka sekund zaciekawienia jest szansą dla nas, naciśnięcie przez niego „Połącz” może go związać z nami na długo - wszak hasła i nazwy hotspotów są zapamiętywane  przez telefon.  Tym sposobem możemy zasugerować naszą aplikację, stronę firmową, wideorozmowę z naszą stylistką czy konsultantem.

 „Pierwszy ekran” hotspota może być silnym medium naszej oferty, umożliwiając interakcję z potencjalnym zainteresowanym. Oprogramowanie dobrych hotspotów potrafi śledzić np. ruchy klientów w sklepie pokazując szczególnie gorące strefy niezbędne do zaprojektowania właściwej ekspozycji towaru. Dla hoteli Wi-Fi staje się takim samym wyróżnikiem oferty, jak lokalizacja, parking, czy dobre śniadanie. Czy ktokolwiek wraca służbowo do hotelu z niedziałającym Wi-Fi ?

Szybciej, taniej, więcej, lepiej. Smartfon i Wi-Fi. Dwa nowe trendy. Jak jest przygotowana na nie Twoja firma?

Mariusz Kochański, Członek Zarządu, Dyrektor Działu Systemów Sieciowych, Veracomp

Komentarz ukazał się w Pulsie Biznesu, nr 227/2015.

Opublikowano