Veracomp.pl  »  O Firmie  »  Centrum Prasowe    Aktualności

O FIRMIE

Po dwóch latach od premiery Lifesize Cloud producent odnotowuje wzrost sprzedaży

Przekształcenie firmy z dostawcy sprzętu w sprzedawcę oprogramowania aplikacyjnego wreszcie przynosi korzyści” - mówi Craig Malloy, dyrektor generalny firmy.

Ze względu na dynamikę zmian w sferze współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami, sprzedawcy koncentrują się na dostosowaniu do rosnących oczekiwań klientów w zakresie ofert bazujących na oprogramowaniu oraz chmurze. Odbiorcy domagają się przede wszystkim wsparcia w takich kwestiach jak m.in.: zwiększająca się ilość mobilnych pracowników w chmurze, szybki wzrost podłączonych urządzeń. Rynek kontynuuje konsolidację poprzez przejęcia, co nie pozostaje bez wpływu na mniejsze przedsiębiorstwa specjalizujące się w sprzedaży usług w chmurze. Te skoncentrowane są na przejęciu udziałów od większych rywali. Wydaje się, że ten scenariusz jest nieunikniony, biorąc pod uwagę rosnącą tendencję do przenoszenia usług w chmurę.

Craig Malloy dobrze rozumie na jakie problemy napotykają dostawcy. W roku 2014 po trzyletniej przerwie, powrócił do Lifesize – firmy specjalizującej się w dostarczaniu systemów wideokonferencyjnych, którą założył w 2003 roku. To z jego inicjatywy zapoczątkowano zmiany, które w konsekwencji doprowadziły do przekształcenia firmy w dostawcę usług dostępnych w chmurze, opartych na modelu SaaS.

W rozmowie z eWeek dyrektor generalny Lifesize przyznał: „W roku 2012 świat zaczął się zmieniać. Każdy zaczynał przenosić się do modelu chmury.” To co nastąpiło później było według Malloy’a „dwuletnią męką”. W tym okresie Lifesize zmniejszył liczbę pracowników o połowę – z 550 do 250. Redukcji uległy również koszty operacyjne – z 142 mln USD do 52 mln USD. Wprowadzono również nowy model sprzedażowy. W efekcie, w grudniu 2015 roku, po zebraniu 17,5 mln USD od inwestorów, Lifesize odłączył się od Logitech. Przejęcie miało miejsce w 2009, a jego koszt wyniósł 40,5 mln USD.

Poczynione od 2003 roku inwestycje okazały się trafne. Dwa lata po premierze aplikacji Lifesize Cloud, firma miała ponad 3200 klientów, a każdego miesiąca do aplikacji rejestruje się 140 nowych. Ponadto odnotowano:

  • wzrost w skali roku zarejestrowanych użytkowników indywidualnych na poziomie 340%,

  • wzrost w tygodniowej liczbie minut na połączenie na poziomie 200%,

  • zwiększenie tygodniowych płatnych połączeń na poziomie 190%.

Wraz z aplikacją Lifesize Cloud firma sprzedaje zestawy kamer Icon Series oraz system telefoniczny Phone HD. Według danych firmy, 75% klientów kupuje i integruje kamery konferencyjne z usługą w chmurze.

Dlaczego firmy usługowe przenoszą się do chmury?

Według analityków z IHS, na całym świecie dochody z usług wideokonferencji w chmurze wyniosły 281 mln USD, co stanowi 25% wzrostu w skali roku. Badanie przeprowadzone przez Broadsoft, dostawcę usług UCaaS, przewiduje, że trend komunikacji w chmurze wzrośnie aż 6 razy (pomiędzy rokiem 2015 a 2020) i będzie stanowiło ok. 41% całego rynku UC (obecnie jest to ok. 7%).

Malloy podaje argumenty przemawiające na korzyść przenoszenia usług do chmury posługując się przykładem swojego klienta - firmy SurveyMonkey. W siedzibie firmy w każdej sali konferencyjnej znajdował się system Lifesize. To nowatorskie rozwiązanie usprawniło organizację wideokonferencji niezależnie od jej miejsca. To właśnie wyróżnia Lifesize na tle takich firm jak Cisco czy Polycom, zaś możliwość wsparcia wielu użytkowników oraz działanie oprogramowania na wielu istniejących systemach pozwala konkurować jej z Vidyo, Blue Jeans Network czy też Zoom.

Wyzwaniem, w obliczu którego obecnie stoi Lifesize to wybór właściwego kierunku dla tworzenia autorskich rozwiązań. Obecnie firma koncentruje się na wsparciu klientów w zarządzaniu i wydajnej analizie dużej ilości danych, przy pomocy urządzeń firmy Lifesize. Drugim obszarem działań jest integracja autorskich technologii z innymi platformami komunikacyjnymi w tym m.in.: Office 365, czy Slack.

 

Opublikowano

Lifesize
Lifesize

Lifesize - pierwsza firma, która opracowała i stworzyła urządzenia wykorzystujące jakość High Definition do wideokomunikacji. Została założona w 2003 roku. Główna siedziba Lifesize znajduje się w Austin w Stanach Zjednoczonych. Rozwiązania wideokonferencyjne firmy Lifesize, to połączenie wysokiej jakości przesyłanego obrazu i dźwięku z prostotą obsługi i łatwym zarządzaniem. Dzięki ... Więcej »