Rozwiązania Unified Communications zapewniają obsługę i integrację różnorodnych kanałów komunikacji w przedsiębiorstwie – takich jak: głos, wideo, poczta głosowa, wiadomości tekstowe oraz komunikatory osobiste.

Dzięki UC pracownicy mogą pozostawać w stałym kontakcie z centralą firmy, w ramach zespołów oraz z kontrahentami zewnętrznymi – niezależnie od miejsca pracy.

Unified Communications

Co to jest?

Słuchawki i zestawy głośno mówiące tzw „speakerphone-y” służą poprawie jakości połączenia audio w urządzeniach personalnych PC oraz mobilnych dzięki zaawansowanym technologiom akustycznym takimi jak, redukcja hałasu, aktywna lub pasywna eliminacja szumów otoczenia. Słuchawki możemy podzielić na dwie grupy w zależności od ich zastosowania: słuchawki do Call/Contact Center oraz słuchawki UC do wykorzystania z dowolną aplikacją do audio/wideokomunikacji. Drugi model podziału to sposób podłączenia słuchawki z urządzeniem. Wyróżniamy słuchawki: przewodowe USB-A/C lub z jack 3,5mm, bezprzewodowe po Bluetooth lub po DECT.

Odczuwalną korzyścią jest poprawa komfortu oraz jakości rozmów dla pracowników oraz ich rozmówców.

Główne grupy, dla których dedykowane są różne zestawy słuchawkowe to call center, pracownicy biurowi oraz pracownicy mobilni.

Producenci

Poly logoJabra LogoLogitech logoYealink logo

Co to jest?

Telefony biurkowe są to urządzania do instalacji głównie na biurkowych służące do realizacji połączeń telefonicznych. Wybór telefonu może zależeć od np. liczby obsługiwanych linii, czy też liczby portów sieciowych z tyłu telefonu. Możliwości rejestracji i podłączenia do środowiska Microsoft Teams, Zoom Phone lub też innych centralnych serwerów działająych w oparciu o protokół SIP. Na wybór telefony może mieć także wpływ możliwość jego rozbudowy o np. realizację połączeń wideo, przy użyciu dodatkowej kamery lub też możliwość dołączenia dodatkowych modułów rozszerzających.

Dzięki niezawodności i prostocie obsługi telefony nabiurkowe wciąż dobrze spełniają swoje funkcje.

Dla każdej firmy korzystającej z telefonii niezależnie od używanego środowiska. Dedykowane najczęściej dla organizacji zajmujących się obsługą klienta.

Producenci

Poly logoYealink logoAudiocodes logo

Co to jest?

Infrastuktura komunikacji głosowej daje nam możliwość zbudowania własnego środowiska do połaczeń głosowych. W skład takiej infrastruktury mogą należeć m.in IP PBX (ang. Internet Protocol Private Branch Exchange) – abonencka centrala telefoniczna wykorzystująca protokół IP, SBC (ang. Session Border Controller) – kontroler sesji, którego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa, zagwarantowanie odpowiedniej jakości połączeń oraz integrację (styk) między dwoma różnymi operatorami usług głosowych.

Rozwiązania te przeznaczone są do obsługi firmowej telefonii, zarządzania nawet zaawansowanymi funkcjami połączeń i integracji różnych środowisk.

Możliwy jest wybór pomiędzy rozwiązaniami hostowanymi w chmurze a lokalnymi, dlatego infrastruktura komunikacji głosowej sprawdza się niezależnie od wielkości orgniazacji.

Producenci

Alcatel Lucent EnterpriseAudiocodes logo

Co to jest?

Każdy PC może być systemem do wideokonferencji. Aby zagwarantować odpowiednią jakość transmisji wideo w spotkaniu możemy wykorzystać personalne kamery USB. Kamery te dzięki zaawanasowanym technologiom mogą automatycznie wykadrować osobę lub też skompensować słabe oświetlenie w miejscu w którym prowadzimy spotkanie online.

Wysokiej jakości kamera jest niezbędnym elementem każdej profesjonalnej wideokonferencji.

Urządzenia te przeznaczone są dla każdego, korzystającego z wideokonferencji, w tym dla osób pracujących z domu.

Producenci

Poly logoJabra LogoLogitech logoYealink logoAudiocodes logo

Co to jest?

Na to jaki sprzęt wideokonfrencyjny znajdzie się w sali spotkań wpływają głównie dwa czynniki: wielkość sali spotkań/maksymalna liczba osób biorących udział w spotkaniu oraz sposób wykorzystania systemu. Czy będzie to tryb USB, w który to osoba przyniesie wlasne urządzenie ze spotkaniem (BYOD/M – Bring your own device/meeting) i skorzysta tylko z peryferiów audio i wideo zainstalowanych w sali lub będzie to dedykowany system, natywnie zintegrowany z platformą do wideokonferencji. Obecnie najpopularniejsze platformy to usługi chmurowe takie jak Microsoft Teams, Zoom czy Google Meet Workspace. Do każdej z tych usług możemy zaproponować natywny zestaw: Microsoft Teams Rooms, Zoom Room oraz Google Meet Hardware. Istnieje również możliwość wyposażania sali w tzw standardowe wideoterminale SIP/H.323. Wybór takich urządzeń daje nam gwarancję realizacji połączeń w bardzo wysokiej jakości strumienia wideo w jakości nawet 4K.

Odpowiednio dobrany system wideokonferencyjny zapewnia, ze każda osoba w sali będie dobrze słyszana i widziana przez rozmówców.

Rozwiązania dedykowane są każdej firmie korzystającej z wideokonferencji w przestrzeniach wspólnych. Możliwe jest wyposażenie każdej wielkości sali, w tym również auli wykładowych, a nawet sal operacyjnych.

Producenci

Poly logoJabra LogoLogitech logoYealink logoAudiocodes logoLifesize logoLenovo logo

Co to jest?

Infrastruktura wideokonferencyjna daje nam możliwość rozbudowy środowiska oraz zwiększenie funkcji, którym mamy korzystając tylko z terminali wideokonferencyjnych. Mogą to być:
Możliwość realizacji połączeń wielostronnych z wykorzystaniem mostka np. pokoje spotkań
Rejestracja urządzeń do centralnego serwera: gatekeeper, SIP Registar
Firewall Traversal, czyli osiągalność terminala lub aplikacji będącej w lokalnej sieci IP
Realizacją połączeń z poziomu urządzeń mobilnych: komputer/tablet/smartfon
Zapraszanie do spotkania osób nie posiadających własnego systemu – tryb gość. Infrastruktura wideokonferencyjna może być zainstalowana w środowisku wirtualnym Klienta, w chmurze prywatnej lub publicznej dostępna jako wideokonferencja jako usługa (VaaS – video as a service).

Mnogość dostępnych na rynku platform do wideokonferencji pozwala na dopasowanie infrastruktury odpowiedniej do potrzeb organizacji. Najczęściej platformy on-premise charakteryzują się dużymi możliwościami dostosowywania poszczególnych elementów systemu pod szczególne wymagania danej firmy, natomiast platformy chmurowe większą prostotą ich wdrożenia i zarządzania.

Aktualnie bardzo duża część firm korzysta już z systemów wideokonferencyjnych, coraz częściej VaaS. Infrastruktura on-premise częściej spotykana jest w organizacjach publicznych.

Producenci

Poly logoYealink logoZoom logoLifesize logoPexip Logo

Sprawdź, jakich producentów mamy w swojej ofercie

ZOBACZ NASZE PORTFOLIO